Gemensam lunch efter harjakten med Jakt för alla 2022. Foto: Johan Hägglund
torsdag 04 juli kl 09:28

Utbildningsjakter hösten 2024

Nu är det dags att anmäla sig inför höstens medlemsjakter tillsammans med Jägareförbundet Norrbotten. Tänk på att anmäla dig i tid för att vara säker på en plats.

Jaktvårdskonsulent Johan Hägglund visar hur man tar ur en hare vid jakt för alla i Siknäs 2023. Foto: Tage Karlsson

Under hösten kommer möjligheten att testa ett flertal olika jaktformer finnas runt om i länet. Jakterna är öppna för dig som är medlem i Jägareförbundet om du inte redan är det så kan du bli det snabbt och enkelt här: https://medlem.jagareforbundet.se/blimedlem

Till det flesta jakterna så är det ett begränsat antal platser så anmäl dig i tid. Platserna är prioriterade till de som nyligen börjat jaga eller inte testat på jaktformen än men även erfarna jägare är självklart välkomna i mån av plats.

1/9: Prova på-jakt älg. Spiken, Harads. Organisatör Johan Hägglund.
Anmälan: senast 28/8 till johan.hagglund@jagareforbundet.se
eller 010 584 76 07

11/9: Jakt för alla. Jakt med drivande hund. Siknäs. Organisatör Tage Karlsson.
Anmälan: senast 6/9 till n.tage.k@telia.com eller 070 664 01 32

20/9: Prova på-jakt älg. Spiken, Harads. Organisatör Johan Hägglund
Anmälan: senast 16/9 till johan.hagglund@jagareforbundet.se
eller 010 584 76 07

v.41: JAQT älgjakt. Spiken, Harads, Organisatör Emma Edberg
Anmälan till: emmaedberg@gmail.com

19-20 oktober: Unga jägare. Jakt med drivande hund. Seskarö. Organisatör Ante Nordlund
Anmälan: till Ante 070-343 52 54

November: Klappjakt. Ersnäs. Organisatör Viltvårdsgruppen Ersnäs, Anmälan till Jonas Seger Jonas.seg68@gmail.com.
Exakt datum kommer senare

Detta är bara en liten del av de aktiviteter som anordnas i Norrbotten under hösten 2024. Fler aktiviteter och jakter planeras på kretsnivå för medlemmar så håll koll på vad mer som händer i just din krets på deras hemsida eller FB.

Och glöm inte! Som medlem i Jägareförbundet Norrbotten har du även möjlighet att jaga småvilt på länsföreningens jaktmark Spiken kostnadsfritt. Ta kontakt med markfogde Johan Hägglund för mer info. 010-584 76 07 eller johan.hagglund@jagareforbundet.se

Senast uppdaterad den 13 sep